V.51 - Träning

"Mot gymmet! Studier visar att kvinnor som tränar regelbundet får dubbelt så många orgasmer jämfört med dem som inte gör det"
- Senaste Cosmopolitan

Igår såg jag, bloggutmaningens grundare och mamma, ett avsnitt om Fråga Olle-dokumentär där man pratade om sex som träningsform. Jag började tänka, skrev ett inlägg, och nu vill jag diskutera mer kring ämnet! Det jag började tänka på är helt enkelt att av min erfarenhet så blir en så pass fysisk aktivitet som sex påtagligt påverkat av i vilken form man är. Det har i alla fall jag märkt av egen erfarenhet, med variation hos både partners och mig. Men jag har aldrig riktigt lyft det eller pratat om det förut.

I teveprogrammet pratar de om att om man tränar tränar man även upp bäckenbottenmuskulaturen, vilket kan hjälpa vid orgasm. Det kan säkert spela roll, men kan ni se andra kopplingar? Eller har ni kanske egna erfarenheter? Jag tycker porraktriser ofta är väldigt viga, har ni tänkt på det? En kompis till en kompis började dejta en elitgymnast och rapporten jag fick var "hon har muskler överallt", överlag verkade det vara underförstått att gymnaster är personer man vill ha sex med för det blir extra bra - stämmer det? Och det här med att tända och inte tända på muskler, hur ser ni på det?

Och så alla träningsformer kopplade till sexighet som kommit på sistone - poledancing, strip aerobics, sånt. Eller yoga - där man, av det jag hört, inte sällan tar upp bättre sex som morot. Har ni bra träningstips för att boosta sexlivet? Eller tycker ni att kopplingen är helt irrelevant?

Varsågoda!

~*~

Tanja Suhinina bloggade före de andra barnen

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Senaste inlägg Äldre inlägg